Definir el context de la SDL i la sistemàtica per a la identificació dels elements interns i externs que poden afectar al Sistema de gestió integral (SGI).
Identificar les parts interessades i establir els canals de comunicació entre aquestes i la SDL.
El procediment s'aplica al context de la SDL i la identificació d'aspectes que són avaluables per a la determinació del risc dels processos d'aquesta.
Direcció |
Identificació dels aspectes que defineixen a l'organització, tant internament com el seu entorn, així com de la seva anàlisi i presa de decisions. |
Responsable de qualitat |
Comunicar a Direcció l'acompliment del sistema de gestió (SGQ, SGA i SST) en el procés de Revisió per la direcció. |
Responsables dels sistemes |
Gestionar les incidències entre la SDL i les parts interessades. Mantenir informada la direcció. |
Registre de treball |
Responsable |
Localització |
Temps |
---|---|---|---|
RT-SDL13-01 Fluxos de comunicació |
Direcció |
Carpetes de Registres |
actualització |
RT-SDL13-01 Matriu d'anàlisi de les parts interessades i requisits per l'organització |
Cap de Qualitat |
Pla estratègic |
actualització |
Context: entorn empresarial, també és la combinació de factors interns i externs, i de condicions que poden afectar en l'enfocament d'una organització als seus productes, serveis, inversions i parts interessades.
Context extern: Ambient extern en el qual l'organització busca assolir els seus objectius. Pot incloure l'ambient cultural, social, polític, legal, reglamentari, financer, tecnològic, econòmic, natural, competitiu, bé sigui internacional, nacional, regional o local. Impulsors clau i tendències, relacions amb les parts involucrades.
Context intern: Ambient intern en el qual l'organització busca assolir els seus objectius. Pot incloure govern, estructura organitzacional, polítiques, objectius i estratègies implementades per aconseguir-ho, les capacitats enteses en termes de recursos i coneixement, sistemes d'informació i processos per a la presa de decisions, relació amb les parts involucrades internes, cultura organitzacional
Factors interns: la cultura organitzacional, productes i serveis, estructura organitzativa, rols i responsabilitats; les polítiques i objectius, i les estratègies per assolir-los, instal·lacions, béns, equips i tecnologia, capacitats, enteses en termes de recursos i el coneixement (per exemple, pressupost, temps, persones, processos, sistemes i tecnologies) sistemes d'informació, fluxos d'informació i els processos de presa de decisions (formals i informals) les normes, directrius i models adoptats per l'organització, entre d'altres.
Factors externs: legislació, polítiques governamentals, factors específics del sector, finançament, client o usuari controladors, tecnologia, les actituds del consumidor i opinions, entre d'altres
Part interessada: Persona o organització que pot afectar, veure afectada o percebre a si mateixa com afectada per una decisió o una activitat.
Redactat per: Subsecció de Qualitat i Processos |
Revisat per: Subsecció de Qualitat i Processos |
Aprovat per: Subdirecció de Logística |
Data: 26.10.2015 |
Data: 30.03.2022 |
Data: 30.03.2022 |
Enllaços:
[1] https://logistica.diba.cat/
[2] https://logistica.diba.cat/members/admin
[3] https://logistica.diba.cat/documents/sdl13-comunicacio-context-parts-interessades
[4] https://logistica.diba.cat/documents/it-sdl13-01-gestio-comunicacions-outlook-2010
[5] https://logistica.diba.cat/documents/guia-dinamitzador-comunitats
[6] https://logistica.diba.cat/documents/iso-450012018-sistemas-de-gestion-de-seguridad-y-salud-trabajo
[7] https://logistica.diba.cat/documents/iso-140012015
[8] https://logistica.diba.cat/documents/iso-90012015
[9] https://logistica.diba.cat/sites/logistica.diba.cat/files/sdl13_contexpartsinteressades_rev3.docx
[10] https://logistica.diba.cat/sites/logistica.diba.cat/files/rt-sdl13-01fluxoscomunicacio.xls
[11] https://logistica.diba.cat/sites/logistica.diba.cat/files/rt-sdl13-02_parts_interessades.xlsx
[12] https://logistica.diba.cat/node/609