SDL13 Comunicació, context i parts interessades
Revisió: 3
Modificacions
- 29.03.2021 Actualització a la norma ISO 45001:2018 Seguretat i salut en el treball
- 17.05.2018 Redefinició de la majoria d'apartats del procediment per adequar-lo als requisits de les normes de referència en les revisions de 2015. Alta formats " Matriu DAFO" "Matriu d'anàlisi de les parts interessades i requisits per l'organització"
- 26.10.2015 Primera redacció
Objecte i abast
Definir el context de la SDL i la sistemàtica per a la identificació dels elements interns i externs que poden afectar al Sistema de gestió integral (SGI).
Identificar les parts interessades i establir els canals de comunicació entre aquestes i la SDL.
El procediment s'aplica al context de la SDL i la identificació d'aspectes que són avaluables per a la determinació del risc dels processos d'aquesta.
Responsabilitats
Direcció |
Identificació dels aspectes que defineixen a l'organització, tant internament com el seu entorn, així com de la seva anàlisi i presa de decisions. |
Responsable de qualitat |
Comunicar a Direcció l'acompliment del sistema de gestió (SGQ, SGA i SST) en el procés de Revisió per la direcció. |
Responsables dels sistemes |
Gestionar les incidències entre la SDL i les parts interessades. Mantenir informada la direcció. |
Arxiu de Registres
Registre de treball |
Responsable |
Localització |
Temps |
---|---|---|---|
RT-SDL13-01 Fluxos de comunicació |
Direcció |
Carpetes de Registres |
actualització |
RT-SDL13-01 Matriu d'anàlisi de les parts interessades i requisits per l'organització |
Cap de Qualitat |
Pla estratègic |
actualització |
Documents de referència
- Pla Estratègic de la SDL pel 2022-2025
- IT-SDL13-01 Gestió comunicacions Outlook
- Guia dinamitzador comunitats virtual
- SDL17 Gestió, avaluació del risc i oportunitats de negoci
- SDL16 Seguiment i mesura de l'acompliment
- MSG-PI Política integrada SDL
- RT-SDL02-04 Interacció de processos
- RT-SDL02-03 Organigrama
- RT-SDL02-01 Informe de revisió per la direcció
- IT-SDL13-01 Gestió comunicacions Outlook
Documentació externa
- ISO 45001:2018 Sistemas de gestión de la seguridad y la salud en el trabajo
- ISO 14001:2015 Gestió sistemes ambientals
- ISO 9001:2015 Gestió sistemes de qualitat
Definicions
Context: entorn empresarial, també és la combinació de factors interns i externs, i de condicions que poden afectar en l'enfocament d'una organització als seus productes, serveis, inversions i parts interessades.
Context extern: Ambient extern en el qual l'organització busca assolir els seus objectius. Pot incloure l'ambient cultural, social, polític, legal, reglamentari, financer, tecnològic, econòmic, natural, competitiu, bé sigui internacional, nacional, regional o local. Impulsors clau i tendències, relacions amb les parts involucrades.
Context intern: Ambient intern en el qual l'organització busca assolir els seus objectius. Pot incloure govern, estructura organitzacional, polítiques, objectius i estratègies implementades per aconseguir-ho, les capacitats enteses en termes de recursos i coneixement, sistemes d'informació i processos per a la presa de decisions, relació amb les parts involucrades internes, cultura organitzacional
Factors interns: la cultura organitzacional, productes i serveis, estructura organitzativa, rols i responsabilitats; les polítiques i objectius, i les estratègies per assolir-los, instal·lacions, béns, equips i tecnologia, capacitats, enteses en termes de recursos i el coneixement (per exemple, pressupost, temps, persones, processos, sistemes i tecnologies) sistemes d'informació, fluxos d'informació i els processos de presa de decisions (formals i informals) les normes, directrius i models adoptats per l'organització, entre d'altres.
Factors externs: legislació, polítiques governamentals, factors específics del sector, finançament, client o usuari controladors, tecnologia, les actituds del consumidor i opinions, entre d'altres
Part interessada: Persona o organització que pot afectar, veure afectada o percebre a si mateixa com afectada per una decisió o una activitat.
Redactat per: Subsecció de Qualitat i Processos |
Revisat per: Subsecció de Qualitat i Processos |
Aprovat per: Subdirecció de Logística |
Data: 26.10.2015 |
Data: 30.03.2022 |
Data: 30.03.2022 |