Jornada de Bones Pràctiques "L'excel·lència, peça clau en els serveis"
Aprenent dels millors!!!
Hem assistit en data 12 de juliol de 2016 a una jornada organitzada conjuntament pel Club Excel.lència en Gestió, Bureau Veritas i el Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya que s'ha realitzat en la seu del Col·legi. Aquesta sessió estava dedicada a donar a conèixer el model EFQM d'Excel·lència com a una eina clau per millorar la competitivitat, la sostenibilitat, l'eficiència i la innovació de les organitzacions.
Aquest any s'ha pretès fer un focus especial en els serveis. S'ha aprofitat l'experiència de tres otganitzacions: la mateixa Diputacíó de Barcelona - Servei del BOP i altres publicacions oficials-, Parc d'Atraccions Tibidabo i Grup Eulen.
Hem pogut visualitzar de forma pràctica les diferents etapes per a l'engegada i obtenir el corresponent reconeixement.
Per a més informació www.clubexcelencia.org
4 comentaris
Hola,
Aquest seria el pas següent qualitatiu després de la ISO? O son similars?
José A.
Si que podriem parlar d'un avanç qualitatiu, encara que un no és conseqüència ni fase prèvia de l'altre. Son dos models diferents.
L'EFQM es remunta al 1991, abans de la primera revisió de la ISO del 1994. Estableix un model entés des del lideratge vers resultats, tenint el client com a agent principal, front a ISO què fa èmfasi en els processos. Per donar-te una idea de les exigències d'un i altre model, un sistema certificat en ISO 9001 normalment (això els va passar als companys del BOP) es situa bastant per sota dels 200 punts d'avaluació del model EFQM.
L'escala del model d'excel·lència és 200+, 300+, 400+ i 500+
Doncs potser estaria bé plantejar-nos fer aquest pas, sobretot si el model es fixa en els resultats.
José A.
Doncs el que ens cal és que ens apuntem tots a aquest repte, doncs és qüestió d'equip, i cadascun dels membres del mateix juga el seu rol.
Per fer efectiu el desafiament que suposa i l'esforç que requereix, necessitem de forts lideratges i un alt nivell de compromis.
No ho descartem....