Reconeiximent al 25 aniversari de la Llibreria del treball de la PDL ( Plataforma de Distribució Logística) i de la DRG (Departament Reproducció Gràfica)

La Llibreria fa 25 anys

La Diputació de Barcelona té una tradició editora que neix amb la Mancomunitat de Catalunya. Ja en aquell període, es va destacar per l'edició de publicacions especialitzades, com a metodologia i suport al treball que es realitzava en els diferents àmbits que gestionava.

Fruit d'aquesta tradició, la Diputació de Barcelona ha continuat editant, en les seves diferents etapes, publicacions tant de caire tècnic com de divulgació cultural i recuperació pel patrimoni històric.

Ja en el període democràtic, es va crear el Gabinet de Publicacions per dur a terme les edicions d'una manera centralitzada. L’any 1994 neix la “Llibreria de la Diputacio de Barcelona” especialitzada en publicacions editades per les administracions publiques  i també  per editorials privades, que tracten temes d’ administració  local, autonòmica, estatal o internacional, però  també  temaris i qüestionaris per preparar oposicions. Aquí es pot trobar qualsevol llibre relacionat amb l’administració pública, perquè si no el tenen.... el busquen.

Com va néixer la llibreria de la Diputació?

Es va veure la necessitat d’aglutinar en un sol punt la cerca i venda de  les edicions institucionals ja que el mercat no cobria aquest sector i es va considerar important donar visibilitat a aquestes publicacions. De 1994 a 2003 va estar al carrer Londres i a partir del 2003 és a Can Serra.

El fons documental de la llibreria està constituït per referències molt diverses, editades per diferents institucions i d’un ampli ventall de temàtiques, des de finances públiques i contractacions, fins a administració electrònica, funció pública i dret administratiu. Ens en pots explicar més coses sobre el fons?

La Llibreria de la Diputació té un fons molt especialitzat format per tres parts (llibres editats per les institucions, llibres sobre administració i llibres sobre els àmbits que gestiona l’administració pública). Tot plegat fa que l’àmbit temàtic sigui molt ampli ja que les administracions o institucions gestionen o són presents en molts aspectes de la vida d’un país: culturals, folklore, normatives, parcs, infraestructures, esports, etc.

Atesa la gran varietat de temàtiques, quins son els vostres clients majoritaris?

El nostre client majoritari és la pròpia Diputació de Barcelona ja que la Llibreria compra totes les publicacions necessàries per a la gestió dels serveis i les àrees. Després d’aquest client, cal destacar els clients particulars i els ajuntaments.

Quin diríeu que és el “best-seller” de la llibreria?

Els manuals d’oposicions són els més venuts, sobretot darrerament ja que s’han convocat força procediments de selecció a les diferents administracions. Curiosament, uns altres llibres que encara es venen molt són els Contes de Nadal, uns contes petits que ja fa anys es van editar per als usuaris de biblioteques.

La llibreria té una dinàmica pròpia dins de l’estructura general de la corporació. Com és un dia de treball? Quantes persones hi treballeu i com us organitzeu?

La Llibreria es va fusionar amb la distribuïdora (que és la que controla els estocs de les publicacions editades per la Diputació de Barcelona i fa vendes a llibreries) i, per tant, els dos equips es van ajuntar. Ara mateix la Unitat de Llibreria i Distribució està formada per 6 persones (2 d’elles només treballen els matins) i l’obertura al públic és de dilluns a divendres de 9 del matí a 18.30 h  de la tarda a més del web de la Llibreria que està oberta sempre. Un dia de treball passa per fer la caixa del dia anterior, atendre les comandes arribades per correu electrònic i per web, atendre els clients personalment, fer comandes als diferents proveïdors, endreçar les novetats al magatzem... en aquest punt cal destacar la implicació dels companys de logística ja que el magatzem gran de les publicacions està a Montcada i Reixac, a la plataforma logística de la casa. A Can Serra disposem d’un petit magatzem. També és molt important la relació amb la DRG ja que des que editem part de les publicacions sota demanda, la seva implicació és fonamental per servir els llibres amb la rapidesa que ens demanen els clients.

Les administracions públiques canvien en la mesura que ho fa la societat. Heu incorporat publicacions sobre temàtiques emergents d’interès general?

Els temes de feminisme, igualtat de gènere, sostenibilitat, etc. estan més representats avui que fa un temps. Les publicacions reflecteixen la nostra societat.

Com ha canviat la incorporació de noves tecnologies la vostra manera de treballar i d’adreçar-vos al públic al llarg dels darrers 25 anys?

Les noves tecnologies ens han permès distribuir i vendre llibres digitals, disposar d’una plataforma web per a la venda de les publicacions i per mantenir el catàleg edit

orial de la institució. També s’ha implementat la impressió a demanda i esperem continuar explorant les oportunitats que ens ofereixin les noves tecnologies.

Etiquetes:
Pdl, Reprografia